Πώς θα καταβληθούν οι δόσεις εισοδήματος για τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες
12 Ιουνίου, 2015Μετά τις ρυθμίσεις έρχεται μπαράζ κατασχέσεων από την εφορία
12 Ιουνίου, 201512/6/2015
Το αίτημα της κυβέρνησης προς του εταίρους και την Κομισιόν για συντονισμένη στήριξη της ελληνική οικονομίας αρχίζει και ωριμάζει στις Βρυξέλλες και στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.
Το σχέδιο προβλέπει τριμερή συνεργασία, της Ε.Ε., με εμπροσθοβαρή χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, με την ενίσχυση των δανείων, και της χώρας μας με εγγύηση του πακέτου Γιούνκερ. Το σύνολο των 35 δις. ευρώ, που θα διατεθούν για το σκοπό αυτό στη χώρα μας φαίνεται ικανό να δώσει στην ελληνική οικονομία την απαραίτητη ώθηση που χρειάζεται.
Ωστόσο μία τέτοια εξέλιξη δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη, καθώς απαραίτητο κρίνεται να συνοδεύεται το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης από τη δημιουργία κατάλληλου πλαισίου στήριξης του εγχειρήματος και ενός φιλόδοξου σχεδίου ιδιωτικοποιήσεων. Μέχρι στιγμής κάτι δεν υποστηρίζεται από το φειδωλό και αβέβαιο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.
Βάσει του ελληνικού σχεδίου, τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις και την αξιοποίηση ακινήτων για τη διετία 2015 – 2016 εκτιμώνται σε 3,178 δισ. ευρώ, ενώ για την τριετία 2017 – 2019 στα 2,116 δισ. ευρώ. Μετά το 2020 αναμένονται οι αποκρατικοποιήσεις να φέρουν 10,815 δισ. ευρώ στα ταμεία. Από τα παραπάνω έσοδα – αναφέρει η ελληνική πρόταση – ένα ποσοστό θα κατευθυνθεί προς τα ασφαλιστικά ταμεία, ενώ ένα άλλο ποσοστό θα μετατραπεί σε κεφάλαιο για την Τράπεζα Ανάπτυξης που θα ιδρυθεί.
Στις αποκρατικοποιήσεις περιλαμβάνονται 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ποσοστό του ΟΛΠ, ο ΟΛΘ και άλλα περιφερειακά λιμάνια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ΔΕΣΦΑ, η Εγνατία Οδός, ποσοστό του Ελ.Βενιζέλος και μία σειρά ακινήτων.
Όσον αφορά στο νέο ΕΣΠΑ, 2014 – 2020 πρόθεση της κυβέρνησης είναι η εμπροσθοβαρής αξιοποίηση των κονδυλίων, τα οποία ανέρχονται σχεδόν σε 21 δισ. ευρώ. Πρόβλημα δημιουργείται από τη συνεχόμενη διαπραγμάτευση της χώρας με τους εταίρους, καθώς και ο σχεδιασμός των δράσεων, ο οποίος ανήκει ουσιαστικά στην προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτή η καθυστέρηση θέτει ουσιαστικά σε κίνδυνο όχι μόνο τη γρήγορη απορρόφηση πόρων από το νέο πρόγραμμα, που θα έδινε μία ώθηση στην ανάπτυξη της οικονομίας, αλλά και την πλήρη απορρόφηση του τρέχοντος προγράμματος. ΕΣΠΑ 2007-2013.
Τα επιχειρησιακά προγράμματα είναι τα εξής:
1. «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία», προϋπολογισμού 3.646.378.290 €.
2. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη», προϋπολογισμού 3.550.487.733 συν 783.429.680 €.
3. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», προϋπολογισμού 1.933.409.509 € συν 171.517.029 € που αφορά την Πρωτοβουλία για την Απασχόληση των Νέων.
4. «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα » , προϋπολογισμού 377.228.417 €.
5. «Τεχνική Βοήθεια», προϋπολογισμού 317.612.063 €.
6. «Αγροτική Ανάπτυξη», προϋπολογισμού 4.223.960.793 €.
7. «Αλιεία και Θάλασσα», προϋπολογισμού 388.777.914 €.
Υπάρχουν επίσης και τα 13 Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) για κάθε μία από τις ελληνικές Περιφέρειες με συνολικό προϋπολογισμό 5.278.614.122 ευρώ (περιλαμβάνονται οι εκχωρήσεις που αναφέ- ρονται παραπάνω). Ουσιαστικά, οι Περιφέρειες θα διαχειριστούν το 35% των πόρων του νέου ΕΣΠΑ.
Ενδιαφέρον γαι τη χώρα μας, και μάλιστα ιδιαίτερα έντονο, έχει και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Κκατά την τελευταία πενταετία έχει προχωρήσει στη χορήγηση 7,7 δισ. ευρώ, ενώ μόνο κατά το 2014 υπογράφηκαν δανειακές συμβάσεις ύψους 1.5 δισ. ευρώ. Η συνολική έκθεση της ΕΤΕπ στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή ανέρχεται σε 17,2 δισ. ευρώ.
Αναλυτικά, οι χορηγήσεις της ΕΤΕπ (2010-2014) ανά τομέα:
Α. 1,801 δισ. ευρώ για τον ενεργειακό τομέα
Β. 2,610 δισ. ευρώ για τον τομέα των μεταφορών και των τηλεπικοινωνιών
Γ. 710 εκατ. ευρώ για τους τομείς της ύδρευσης, αποχέτευσης στερεών αποβλήτων και αστικής ανάπλασης,
Δ. 925 εκατ. ευρώ στη βιομηχανία, τις υπηρεσίες και τον αγροτικό τομέα
Ε. 496 εκατ. ευρώ στην εκπαίδευση και την υγεία
ΣΤ. 1,193 δις. ευρώ για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Στα παραπάνω θα πρέπει να προστεθεί και η πρόσφατη συμφωνία της ελληνικής κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης για τη δραστηριοποίησή της στη χώρα μας, σε πρώτη φάση, τουλάχιστον έως το 2020. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του οικονομικού επιτελείου, το ύψος της ετήσιας χρηματοδότησης μπορεί να φτάσει τα 500 εκατ. ευρώ, ήτοι 3 δισ. ευρώ την εξαετία 2015 – 2020.
Πηγή: Ναυτεμπορική