[:el]27/10/2016
Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση επιδιώκει ο εξωδικαστικός μηχανισμός να ισχύει ανεξαρτήτως για όλες τις επιχειρήσεις, οι δανειστές ζητούν σ’ αυτόν να υπάγονται μόνο οι μεγάλες οι οποίες έχουν και τα μεγαλύτερα δάνεια, ενώ οι μικρότερες, όπως και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, να αντιμετωπίζονται «αυτοματοποιημένα» μέσω των συστημάτων των τραπεζών.
Έναν ακόμη γύρο διαβουλεύσεων για το κρίσιμο ζήτημα του εξωδικαστικού μηχανισμού διευθέτησης των μη εξυπηρετούμενων οφειλών των επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών θα έχει σήμερα το οικονομικό επιτελείο και οι επικεφαλής των θεσμών.
Αν και δεν αναμένεται να υπάρξει συμφωνία, οι δύο πλευρές θα προσπαθήσουν να γεφυρώσουν τις διαφορές τους, οι οποίες εντοπίζονται κατά βάση στον αριθμό των επιχειρήσεων που μπορούν να υπαχθούν στη διαδικασία, καθώς και σε μια άλλη σειρά κριτηρίων που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα και τους φορείς διαχείρισης της όλης διαδικασίας.
Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση επιδιώκει ο εξωδικαστικός μηχανισμός να ισχύει ανεξαρτήτως για όλες τις επιχειρήσεις, οι δανειστές ζητούν σ’ αυτόν να υπάγονται μόνο οι μεγάλες οι οποίες έχουν και τα μεγαλύτερα δάνεια, ενώ οι μικρότερες, όπως και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, να αντιμετωπίζονται «αυτοματοποιημένα» μέσω των συστημάτων των τραπεζών. Η πρόταση αυτή, σαφώς και ακυρώνει σε έναν βαθμό την προσπάθεια για τη θεσμοθέτηση ενός ενιαίου πλαισίου που επιθυμεί η κυβέρνηση, ωστόσο το τελικό μοντέλο που θα ακολουθηθεί θα είναι προϊόν εξαντλητικής διαπραγμάτευσης.
Εν μέσω διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς, τις δικές της προτάσεις για την αντιμετώπιση της ιδιωτικής υπερχρέωσης κατέθεσε προχθές η αξιωματική αντιπολίτευση. Οι προτάσεις της, σε γενικές γραμμές, είναι μια επανάληψη των ρυθμίσεων του ν. 4307/2014 (νόμος Δένδια), που φαίνεται να υιοθετούν σε έναν μεγάλο βαθμό και οι δανειστές.
Άσχετα, τελικώς, με το ποια πρόταση θα υπερισχύσει, το ζητούμενο αυτή τη στιγμή είναι η εφαρμογή ενός πλαισίου, μέσω του οποίου θα δρομολογηθεί η διαδικασία επίλυσης του προβλήματος.
Με αφορμή τη δημοσιοποίηση των προτάσεων της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά και από τα όσα έχουν γίνει γνωστά επί των θέσεων της κυβέρνησης, σήμερα η «Ν» αντιπαραβάλλει τις βασικότερες επί του θέματος απόψεις τους.
Προτάσεις της κυβέρνησης
O διαμεσολαβητής και τα κριτήρια
Προτάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης
Απλοποιημένη εξωδικαστική διαδικασία για μικρές επιχειρήσεις
10. Εφόσον επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ του οφειλέτη και των πιστωτών, το ποσό της διαγραφής θα συμπαρασύρει αυτόματα και αναλογικά τις προσαυξήσεις και τα πρόστιμα προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία (εξαιρούνται πρόστιμα που αφορούν φοροδιαφυγή ή απάτη σε βάρος του Δημοσίου ή Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης).
11. Βασική προϋπόθεση είναι η επιχείρηση ή ο επαγγελματίας να είναι εν λειτουργία, να υποβάλλει φορολογικές δηλώσεις και ισολογισμούς χρήσης (εφόσον έχει αυτή την υποχρέωση).
Αναβίωση του Κεφαλαίου 3 του Ν.4307/14 (Νόμος Δένδια)
12. Η συγκεκριμένη λύση προϋποθέτει πρωτοβουλία του οφειλέτη και κατόπιν, προκειμένου να υποβληθεί προς το αρμόδιο δικαστήριο η σχετική αίτηση, απαιτείται η συναίνεση των πιστωτών που εκπροσωπούν τουλάχιστον το 50,1%του συνόλου των απαιτήσεων.
13. Το δικαστήριο αποδέχεται την αίτηση και ρυθμίζει τις υποχρεώσεις του οφειλέτη σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην συνυποβληθείσα με την αίτηση συμφωνία ρύθμισης, εάν οι συμβαλλόμενοι πιστωτές στη συμφωνία ρύθμισης εκπροσωπούν το απαιτούμενο είδος και ποσοστό απαιτήσεων.
14. Με τη δικαστική απόφαση η προτεινόμενη ρύθμιση καθίσταται δεσμευτική για το σύνολο των πιστωτών. Συμπαρασύρει δηλαδή και οφειλές σε Δημόσιο και Ταμεία.
15. Δυνατότητα αναστολής των ατομικών και συλλογικών διώξεων των πιστωτών κατά του οφειλέτη.
16. Εξοφλείται το οφειλόμενο στους εργαζόμενους χρέος σε 12 ισόποσες άτοκες μηνιαίες δόσεις.
17. Σαφέστερος προσδιορισμός της έννοιας της «παύσης πληρωμών» για υπαγωγή στην πτωχευτική διαδικασία προκειμένου να μην υπάρχουν αμφισβητήσεις και ασάφειες που καθιστούν τη διαδικασία αναποτελεσματική.
18. Με τη διαπίστωση από το δικαστήριο της «παύσης πληρωμών» να προκαλείται η οριστική λύση του νομικού προσώπου έτσι ώστε να αποτρέπεται η συνέχιση λειτουργίας επιχειρήσεων-φαντάσματα χωρίς εργαζόμενους αλλά με νομική υπόσταση.
19. Να καθορίζεται η πώληση της εταιρείας εν λειτουργία ή η εκποίηση των επιμέρους περιουσιακών της στοιχείων με την απόφαση πτώχευσης.
20. Η πώληση εν λειτουργία θα γίνεται με τη διαδικασία της ειδικής εκκαθάρισης έτσι ώστε να περιοριστούν οι διαφορετικές μορφές εκκαθάρισης.
Πηγή: Ναυτεμπορική[:]
Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση και/ή την πρόσβαση στις πληροφορίες της συσκευής σας. Η συναίνεση σας στην χρήση αυτών των τεχνολογιών θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά IDs σε αυτον τον ιστότοπο. Η μη συναίινεση ή η άρση αυτής μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες.