[:el]18/12/2015
Στις αρχές του 2016 θα εισαχθεί στη Βουλή για ψήφιση ο νέος αναπτυξιακός νόμος, όπως σημειώθηκε στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) το οποίο συνεδρίασε την Πέμπτη υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη.
Στην ατζέντα του Συμβουλίου ήταν τα αναπτυξιακά ζητήματα όπως ο νέος αναπτυξιακός νόμος, η Αναπτυξιακή Τράπεζα, το Αναπτυξιακό Συμβούλιο και τα χρηματοδοτικά εργαλεία.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε στο συμβούλιο, την επόμενη εβδομάδα θα προκηρυχθούν 200 θέσεις ελεγκτών για τους φακέλους υποθέσεων που εκκρεμούν από τους παλιούς αναπτυξιακούς νόμους, ενώ το Αναπτυξιακό Συμβούλιο αναμένεται να ξεκινήσει τον Ιανουάριο.
Σε ό,τι αφορά την αναπτυξιακή τράπεζα, σε πρώτο χρόνο θα βασιστεί στο Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ) και στη συνέχεια θα υπάρξει συνεργασία και με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
Στις ιδιαίτερες συνθήκες που υπάρχουν στη χώρα λόγω των άδειων δημοσίων ταμείων επιχειρεί η κυβέρνηση να προσαρμόσει τα δεδομένα του νέου αναπτυξιακού νόμου. Όπως εξήγησε σε κλειστή σύσκεψη με τους εκπροσώπους των επαγγελματικών φορέων της Βορείου Ελλάδος που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ο Γενικός Γραμματέας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων Λόης Λαμπριανίδης, οι νέες ρυθμίσεις, στην ουσία επιβάλλονται εκ των πραγμάτων. Σύμφωνα με τον ίδιο ο νέος αναπτυξιακός νόμος υπηρετεί διαφορετική λογική από τους προηγούμενους, κυρίως σε ότι αφορά τις επιχορηγήσεις, που μειώνονται αισθητά και οι οποίες «αντισταθμίζονται» με φοροαπαλλαγές ή εγγυήσεις δανείων.
Αφορολόγητο επενδύσεων, απαλλαγές από υποχρεωτικά μερίσματα όταν επενδύονται τα κέρδη, σύνδεση επενδύσεων με θέσεις εργασίας, ειδικές χρηματοδοτήσεις μικρομεσαίων και εγκρίσεις μέχρι και κατά παρέκκλιση είναι (μεταξύ πολλών άλλων) οι “θεμέλιοι λίθοι” της βάσης για τον σχεδιασμό του νέου αναπτυξιακού νόμου σε επίπεδο κορυφαίων υπηρεσιακών παραγόντων και τεχνοκρατών.
Τα παραπάνω αποτελούν την ουσία νέας φιλοσοφίας του αναπτυξιακού νόμου ως αναγκαία εναλλακτική λύση καθώς και εδώ δεν υπάρχουν λεφτά και ούτε φαίνονται στον ορίζοντα…
Η κατάσταση αυτή άλλωστε αποτελεί και την κεντρική εστία προβληματισμού των εισηγητών του νέου αναπτυξιακού νόμου οι οποίοι καταλήγουν στην ιδέα όπως αντί της κλασικής μορφής κινήτρων με χρηματοδότηση να εφαρμόσουν μια νέα αντικειμενική και σύγχρονης αντίληψης επενδυτική πολιτική με τρία σκέλη:
Φοροαπαλλαγές
Χρηματοδοτήσεις
Γραφειοκρατία
Στη συνέχεια, ο κ. Λαμπριανίδης παρουσίασε τα βασικά σημεία του νέου αναπτυξιακού νόμου, ο οποίος στόχο θα έχει την προσέλκυση κεφαλαίων, ώστε να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος και να επιστρέψει το πάγιο ιδιωτικό κεφάλαιο της οικονομίας στα επίπεδα του 2010. Εκτιμάται ότι για το σκοπό αυτό θα απαιτηθούν επενδύσεις, ύψους 70 δισ. ευρώ.
Ο νέος νόμος θα έχει ως βασικούς στόχους:
Κυρίως, όμως, σύμφωνα με τον κ. Λαμπριανίδη, ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος θα προσφέρει την ευκαιρία να διαμορφωθεί μια νέα ταυτότητα της χώρας (branding), με έμφαση στους κλάδους τεχνολογίας-πληροφορικής-επικοινωνιών και την αγροδιατροφική αλυσίδα.
Στην ίδια κλειστή σύσκεψη ο υπουργός ΟΙκονομίας Γιώργος Σταθάκης ανέφερε ως κεντρική ιδέα των κυβερνητικών πρωτοβουλιών «να κινητοποιήσουμε όλα τα εργαλεία, ώστε να υπάρξει, όσο το δυνατόν, μεγαλύτερη, κυρίως εξωστρεφής, επενδυτική δραστηριότητα».
Συνεχίζοντας, περιέγραψε τους δύο σημαντικούς σταθμούς της προσεχούς περιόδου: Την ίδρυση του Αναπτυξιακού Συμβουλίου, το οποίο θα δρα συντονιστικά και συμβουλευτικά σε συνεργασία με άλλους φορείς και την παρουσίαση του αναπτυξιακού σχεδίου στις αρχές της άνοιξης.[:]