Ουραγός στη διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παραμένει η Ελλάδα. Διατηρείται η προτίμηση στα γνωστά brands.


Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/boxmind.gr/httpdocs/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1503

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/boxmind.gr/httpdocs/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1508
Ηλεκτρονικά στην "Εργάνη" η αλλαγή ωραρίων εργασίας, καταργείται η υποχρέωση τήρησης του ειδικού βιβλίου τροποποίησης ωραρίου εργασίας.
12 Δεκεμβρίου, 2014
Αντιμέτωπες με τρεις "δαίμονες" οι νεοφυείς επιχειρήσεις (start-ups) στην Ελλάδα.
12 Δεκεμβρίου, 2014
Δείτε τα όλα

Ουραγός στη διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παραμένει η Ελλάδα. Διατηρείται η προτίμηση στα γνωστά brands.


Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/boxmind.gr/httpdocs/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1503

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/boxmind.gr/httpdocs/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1508

Πιστοί στη μάρκα παραμένουν οι Έλληνες παρά την άνοδο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Στην 20ή θέση της σχετικής παγκόσμιας κατάταξης η Ελλάδα. Τι αποκαλύπτει για τα καταναλωτικά πρότυπα στη χώρα έρευνα της Nielsen.

Ουραγός στη διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παραμένει η Ελλάδα.

Μπορεί η οικονομική κρίση να έχει πλήξει το εισόδημα των Ελλήνων, αυτό όμως δεν έχει αλλάξει εκ βάθρων το καταναλωτικό μοντέλο ούτε φυσικά έχει αποτυπωθεί στο βαθμό που θα περίμενε κανείς στις αγορές τους είτε αυτές αφορούν βασικά καταναλωτικά προϊόντα, όπως π.χ. τρόφιμα, είτε διαρκή καταναλωτικά αγαθά και ηλεκτρικές – ηλεκτρονικές συσκευές.

Για του λόγου το αληθές το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label, PL) αν και έχει αυξηθεί 4 ποσοστιαίες μονάδες την περίοδο της κρίσης, φθάνοντας το 16% σε αξία (στοιχεία από την παγκόσμια έρευνα της Nielsen), υπολείπεται τόσο από τον παγκόσμιο μέσο όρο που είναι στο 16,5% όσο και από αγορές με πολύ υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα.

Ας πάρουμε για παράδειγμα την Ελβετία η οποία κρατά τα σκήπτρα στην παγκόσμια κατανάλωση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με μερίδιο 45%. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ισπανία όπου το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι στο 41%, όσο και το Ηνωμένο Βασίλειο, και ακολουθούν η Γερμανία με 34%, η Πορτογαλία με 33% και το Βέλγιο με 30%, ενώ η Ελλάδα καταλαμβάνει την 20ή θέση στη λίστα. Παρ’ όλη τη μικρή σχετικά διείσδυση των PL στη ζωή και στο καλάθι των Ελλήνων καταναλωτών, οι ίδιοι δηλώνουν σε πολύ μεγάλο ποσοστό ότι τα PL είναι το ίδιο καλά με τα επώνυμα προϊόντα.

Ωστόσο τόσο στην Ελλάδα όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο η τιμή εξακολουθεί να μη διαδραματίζει τόσο σημαντικό ρόλο στην απόφαση των καταναλωτών για την αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων όπως είναι π.χ. τα καλλυντικά. Όπως αναφέρει η μελέτη της Nielsen, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν έχουν την ίδια διείσδυση στις κατηγορίες της υγείας και της ομορφιάς, παρά το γεγονός ότι η τιμή τους είναι χαμηλότερη κατά 40% από τα επώνυμα.

Και αυτό γιατί οι καταναλωτές, όπως σημειώνεται στην ίδια μελέτη, ποθούν περιστασιακές απολαύσεις και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν παραπάνω για τα αγαπημένα τους brands. Αυτό το έχουμε δει στην Ελλάδα και στην περίπτωση των smartphones, με πιο πρόσφατο παράδειγμα το iPhone 6, η πρώτη παρτίδα του οποίου ξεπούλησε σε χρόνο ρεκόρ.

Επίσης αυτό το γνωρίζουν κι οι διεθνείς όμιλοι λιανικής και επιβεβαιώνεται και από τη φετινή έκθεση του διεθνούς οίκου Jones Lang Lasalle (JLL) «Destination Europe 2015» σύμφωνα με την οποία η Αθήνα βρίσκεται στην 25η θέση μεταξύ 57 ευρωπαϊκών πόλεων με βάση την ελκυστικότητα για εγκατάσταση μεγάλων ομίλων λιανικής, ενώ βρίσκεται στην 20ή με βάση την ελκυστικότητα εγκατάστασης για ομίλους ειδών πολυτελείας.

Και για να επανέρθουμε στο καλάθι της νοικοκυράς, όπως σημειώνεται στην έρευνα της Nielsen η ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι συνήθως εις βάρος των μικρών και μεσαίου μεγέθους brands, ενώ οι ηγέτες της κατηγορίας εξακολουθούν να είναι σχετικά ασφαλείς.

Πηγή: http://www.euro2day.gr/