Έρχονται τα e-τιμολόγια

ICAP: Βελτίωση των εταιρικών κερδών το 2014
4 Μαΐου, 2015
Τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τη φορολογική δήλωση
6 Μαΐου, 2015
Δείτε τα όλα

Έρχονται τα e-τιμολόγια

4/5/2015

Στον εκσυγχρονισμό των συναλλαγών με την καθιέρωση σε νομικό και τεχνικό επίπεδο της ηλεκτρονικής τιμολόγησης (e-invoicing) προϊόντων και υπηρεσιών σκέφτεται να προχωρήσει το επόμενο διάστημα το υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο της προσπάθειας για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής και της παραοικονομίας.

Το βήμα αυτό υποστηρίζει και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικών Συστημάτων Ελλάδος. Σύμφωνα με τον ΣΕΠΕ, η μείωση στα πλαστά και εικονικά φορολογικά στοιχεία από τη χρήση του ηλεκτρονικού τιμολογίου μπορεί να φτάσει ως και το 80%. Κι αυτό γιατί ο αυτόματος έλεγχος και οι διασταυρώσεις του συνόλου των συναλλαγών μόνο ηλεκτρονικά είναι εφικτά.

Αξιοσημείωτα είναι τα απολογιστικά στοιχεία από τους ελέγχους του ΣΔΟΕ για την περίοδο 2009-2012. Σε αυτό το διάστημα διαπιστώθηκε η έκδοση 503.203 πλαστών και εικονικών τιμολογίων αξίας άνω των 5 δισ. ευρώ. Τα διαφυγόντα έσοδα για το Δημόσιο από τη μη απόδοση ΦΠΑ και τη χαμηλότερη φορολόγηση των επιχειρήσεων εκτιμώνται σε 2 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τη μελέτη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών «Επιχειρήσεις και ψηφιακή οικονομία» που εκπόνησε για τον ΣΕΒ, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσβλέπουν σε μια ετήσια εξοικονόμηση, η οποία κυμαίνεται από 992 εκατ. ευρώ ως 1,4 δισ. ευρώ (ανάλογα με το ποσοστό χρήσης ηλεκτρονικών τιμολογίων σε σχέση με την έντυπη μορφή τους). Οι εκτιμήσεις λαμβάνουν υπόψη μέση εξοικονόμηση ανά τιμολόγιο 4,8 ευρώ συνυπολογίζοντας και το κόστος συμμετοχής σε πλατφόρμες υποστήριξης ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

Στο Δημόσιο, από την ενσωμάτωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις ηλεκτρονικές προμήθειες, η μέση εξοικονόμηση ανά συναλλαγή υπολογίζεται στα 10 ευρώ λόγω της αυξημένης γραφειοκρατίας.

Στο παραπάνω όφελος δεν συνυπολογίζονται επιπρόσθετες εξοικονομήσεις από την ηλεκτρονικοποίηση λοιπών παραστατικών (π.χ., δελτίων αποστολής), κόστη διαχείρισης των εντολών πληρωμής και «κρυφά» κόστη από λάθη στην τιμολόγηση και επανέκδοση των τιμολογίων.

Πηγή: Βήμα