Ταμείο Ανάκαμψης: 3,56 δισ. ευρώ έως το τέλος του έτους

Στο 80% η απορρόφηση του ΕΣΠΑ 2014 – 2020
25 Νοεμβρίου, 2022
Στεγαστικά δάνεια: Nέο πρόγραμμα επιδότησης – «Γέφυρα» στο κόστος δανεισμού
25 Νοεμβρίου, 2022
Δείτε τα όλα

Ταμείο Ανάκαμψης: 3,56 δισ. ευρώ έως το τέλος του έτους

25/11/2022

Με την εκταμίευση και των 3,56 δισ. ευρώ το συνολικό ποσό που θα έχουν εισρεύσει στην Ελλάδα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης εκτιμάται σε 11,98 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2022.

Το «πράσινο φως» αναμένεται να ανάψει σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εκταμίευση της 2ης δόσης από το Ταμείο Ανάκαμψης, ύψους 3,56 δισ. ευρώ. Από το ποσό αυτό, 1,72 δισ. ευρώ αφορά στο σκέλος των επιδοτήσεων και 1,85 δισ. ευρώ στο σκέλος των δανείων από την 3η δόση που δικαιούται η Ελλάδα και η οποία ήταν προγραμματισμένη εντός του 2023, ανεβάζοντας έτσι το συνολικό ποσό στα 3,56 δισ. ευρώ. Η αύξηση του ποσού οφείλεται στο γεγονός ότι η χώρα ολοκλήρωσε νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό τρία ορόσημα που σχετίζονται με το δανειακό σκέλος του Ταμείου Ανάκαμψης.

Με την εκταμίευση και των 3,56 δισ. ευρώ το συνολικό ποσό που θα έχουν εισρεύσει στην Ελλάδα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης εκτιμάται σε 11,98 δισ. ευρώ έως το τέλος του έτους, ποσοστό υψηλότερο από το 33% των πόρων ύψους 30,16 δισ. που αναλογούν στη χώρα.

Επόμενος σταθμός το πρώτο τρίμηνο του 2023, οπότε αν όλα έχουν προχωρήσει ομαλά και η Αθήνα εκπληρώσει το δύσκολο στόχο ολοκλήρωσης των 45 οροσήμων και στόχων, τότε θα υποβάλλει το αίτημα για την εκταμίευση της 3ης δόσης από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Υπενθυμίζεται ότι το σχετικό αίτημα για τη 2η δόση είχε υποβληθεί στην Κομισιόν στις 30 Σεπτεμβρίου 2022 καθώς είχε εκπληρώσει τα 28 ορόσημα και στόχους που περιλαμβάνονταν στο σχέδιο. Πρόκειται για μεταρρυθμίσεις και επενδύσεις για:

  • την προώθηση της χρήσης των ΑΠΕ και των επενδύσεων σε αυτές, ώστε η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας να καταστεί κατάλληλη για υψηλό μερίδιο ΑΠΕ
  • την αναζωογόνηση των λιγνιτοπαραγωγών περιοχών
  • την αναδιοργάνωση του σιδηροδρομικού τομέα για την ανάπτυξη, λειτουργία και συντήρηση ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου
  • το άνοιγμα της αγοράς των δημόσιων λεωφορειακών συγκοινωνιών για τη βελτίωση των υπηρεσιών και την προώθηση ενός πιο φιλικού περιβαλλοντικά στόλου λεωφορείων
  • τον ψηφιακό μετασχηματισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
  • τη διά βίου μάθηση
  • τη φροντίδα των ατόμων με αναπηρία
  • τη διασύνδεση των τερματικών πληρωμών με τη φορολογική διοίκηση και την ενθάρρυνση των ηλεκτρονικών συναλλαγών
  • την παροχή κινήτρων για πράσινες και ψηφιακές επενδύσεις από τον ιδιωτικό τομέα
  • την ενθάρρυνση της ανάπτυξης και των εξαγωγών των μικρών επιχειρήσεων
  • την ενίσχυση της εποπτείας των κεφαλαιαγορών
  • τη δημιουργία νέων ευκαιριών χρηματοδότησης για βασική και εφαρμοσμένη έρευνα
  • την προσέλκυση στρατηγικών επενδύσεων και
  • την ενθάρρυνση νέων επενδύσεων στους τομείς του τουρισμού, της μεταποίησης και της γεωργίας.

Τρία από τα ορόσημα και τους στόχους αφορούν το δανειακό μέρος του Μηχανισμού, συμπεριλαμβανομένης της υπογραφής δανειακών συμβάσεων αξίας τουλάχιστον 586,4 εκατ. ευρώ μεταξύ χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και επενδυτών.

Πηγή: Ναυτεμπορική