Ταμείο Ανάκαμψης: Ξεκινά η «μάχη» για τα αδιάθετα 230 δισ. ευρώ


Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/boxmind.gr/httpdocs/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1503

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/boxmind.gr/httpdocs/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1508
Τραπεζικές χρηματοδοτήσεις 3 δισ. ευρώ – Πιστωτική επέκταση έως 8 δισ. το 2022
29 Απριλίου, 2022
Έρχεται αύξηση επιτοκίων στα στεγαστικά δάνεια – Οι λόγοι
29 Απριλίου, 2022
Δείτε τα όλα

Ταμείο Ανάκαμψης: Ξεκινά η «μάχη» για τα αδιάθετα 230 δισ. ευρώ


Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/boxmind.gr/httpdocs/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1503

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/boxmind.gr/httpdocs/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1508

29/04/2022

Σύντομα αναμένεται η Κομισιόν να δώσει κατευθυντήριες γραμμές στα κράτη-μέλη αναφορικά με τη συζήτηση που έχει ξεκινήσει για το πώς θα μπορέσουν να αξιοποιηθούν τα 230 δισ. ευρώ που έχουν μείνει αδιάθετα από το σκέλος των δανείων του Ταμείου Ανάκαμψης.

Όπως τονίζουν στην «Ν» ευρωπαϊκές πηγές, η Κομισιόν βρίσκεται σε επαφή τόσο με την Ελλάδα όσο και με τα υπόλοιπα κράτη-μέλη για το συγκεκριμένο ζήτημα και σύντομα αναμένεται να ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις.

Πρόσφατα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Θόδωρος Σκυλακάκης είχε δηλώσει ότι η καλύτερη λύση θα ήταν τα 230 δις. ευρώ να αξιοποιηθούν για την υποχώρηση των παράλογων τιμών του φυσικού αερίου, σε συνδυασμό µε το πλαφόν που έχει προτείνει η Ελλάδα. Μια τέτοια λύση δεν θα αύξανε το δημόσιο χρέος της χώρας.

Υπενθυμίζεται ότι το μέγιστο ύψος δανείων που μπορεί να λάβει κάθε κράτος-μέλος στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 6,8% του ΑΕΠ του 2019. Η Ελλάδα έχει ήδη ζητήσει και εξασφαλίσει αυτό το ποσό και μπορεί να προτείνει αναθεωρήσεις του Σχεδίου Ανάκαμψης, συμπεριλαμβανομένης της ιεράρχησης των υφιστάμενων μέτρων, υπό το φως της ρωσικής επιθετικότητας.

Όπως επισημαίνουν στη «Ν» ευρωπαϊκές πηγές, είναι δυνατή η αύξηση του ποσού πέρα από το 6,8% του ΑΠΕ σε εξαιρετικές περιπτώσεις, με την επιφύλαξη για το ύψος των πόρων που θα είναι διαθέσιμοι αλλά και λαμβάνοντας υπόψη τις επιπτώσεις στα δημόσια οικονομικά. Δηλαδή η Ελλάδα θα μπορούσε να διεκδικήσει επιπλέον ποσά. Βασικός περιορισμός θα είναι κατά πόσο η χώρα μπορεί να επιβαρύνει μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα τόσο το έλλειμμα όσο και το χρέος.

«Η Επιτροπή βρίσκεται σε επαφή με την Ελλάδα και άλλα κράτη μέλη σε τακτική βάση για να συζητήσει αυτά τα θέματα και σύντομα θα παράσχει κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τον τρόπο προσέγγισης αυτού του ζητήματος» σημειώνουν οι ίδιες πηγές.

Δάνεια για πρόσθετες επενδύσεις

Άλλωστε με βάση τον κανονισμό του Ταμείου Ανάκαμψης, τα κράτη-μέλη, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που έχουν ήδη εγκριθεί τα σχέδιά, μπορούν να ζητήσουν δάνεια έως τον Αύγουστο του 2023 για τη χρηματοδότηση πρόσθετων επενδύσεων και μεταρρυθμίσεων. Γι’ αυτό το σκοπό η Κομισιόν βρίσκεται σε επαφή με τα κράτη μέλη σε τακτική βάση για να συζητήσει αυτά τα θέματα. Τέτοια δάνεια θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν μεταρρυθμίσεις και επενδύσεις που αποσκοπούν στην αντιμετώπιση ορισμένων από τις προκλήσεις που προκύπτουν από τη ρωσική επιθετικότητα κατά της Ουκρανίας, για παράδειγμα για την επιτάχυνση της ανάπτυξης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Η κυβέρνηση αναμένει τις κινήσεις της Ευρώπης το Μάιο, για να καταλήξει στο σχέδιο στο οποίο θα προχωρήσει προκειμένου να στηρίξει νοικοκυριά και επιχειρήσεις το επόμενο χρονικό διάστημα, αρχής γενομένης από τον Ιούνιο καθώς το Μάιο θα συνεχιστούν οι επιδοτήσεις σε ρεύμα και φυσικό αέριο.

Μετά τον συμπληρωματικό προϋπολογισμό, εντός της εβδομάδας η χώρα μας θα καταθέσει στις Βρυξέλλες το Πρόγραμμα Σταθερότητας εν μέσω μεγάλης αβεβαιότητας για το τι μέλλει γενέσθαι με τις τιμές στην ενέργεια, την τυχόν ύπαρξη μια ευρωπαϊκής απάντησης και κυρίως την πορεία του πολέμου.

Πηγή: Ναυτεμπορική