Νέο «παράθυρο» για τον εξωδικαστικό


Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/boxmind.gr/httpdocs/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1503

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/boxmind.gr/httpdocs/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1508
Τέσσερα προγράμματα – ανάσα για τη ρευστότητα στην αγορά
13 Ιουλίου, 2018
Με εμπράγματες εξασφαλίσεις τα νέα επιχειρηματικά δάνεια
19 Ιουλίου, 2018
Δείτε τα όλα

Νέο «παράθυρο» για τον εξωδικαστικό


Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/boxmind.gr/httpdocs/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1503

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/boxmind.gr/httpdocs/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1508

16/07/2018_x000D_
_x000D_
ΚΥΑ: Ένταξη στον μηχανισμό και των χρεών του 2017 – Δυνατότητα διόρθωσης της αρχικής αίτησης και νέες προθεσμίες_x000D_
_x000D_
Νέο «παράθυρο» για λύση στα προβλήματα δεκάδων χιλιάδων επιχειρήσεων και επιτηδευματιών που επιθυμούν την ένταξή τους στον εξωδικαστικό μηχανισμό, δίνει η κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας, Εργασίας και Οικονομικών, που διορθώνει στρεβλώσεις του ισχύοντος καθεστώτος._x000D_
_x000D_
Ειδικότερα, με την εν λόγω απόφαση, ανοίγει ο δρόμος για ένταξη στον εξωδικαστικό μηχανισμό και των χρεών που δημιουργήθηκαν έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2017, αφού οι οφειλέτες εκκρεμών αιτήσεων μπορούν να ζητήσουν τη διαγραφή της αίτησης και την επανυποβολή αυτής, προκειμένου να συμπεριληφθούν οφειλές οι οποίες καθίστανται επιδεκτικές ρύθμισης._x000D_
_x000D_
Θα πρέπει επίσης να αναφερθεί ότι με την ίδια απόφαση δίδεται μια δεύτερη ευκαιρία στους αιτούντες ένταξης στον εξωδικαστικό μηχανισμό και αναδιάρθρωσης των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους, αφού τους παρέχει τη δυνατότητα να διορθώσουν και να συμπληρώσουν την αρχική αίτηση που έχουν υποβάλει για ένταξή τους στον Μηχανισμό._x000D_
_x000D_
Στο πλαίσιο εξάλλου αυτό καθορίζονται και νέες προθεσμίες για την ολοκλήρωση ελέγχου πληρότητας της αίτησης και των συνοδευτικών εγγράφων από τον συντονιστή, ενώ δίνεται η δυνατότητα διαγραφής και επανυποβολής της αίτησης._x000D_
_x000D_
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι σε οποιοδήποτε χρονικό σημείο της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, τα εμπλεκόμενα μέρη, δηλαδή ο οφειλέτης, οι συμμετέχοντες πιστωτές και ο εμπειρογνώμονας, μπορούν να υποβάλουν αίτημα παράτασης της προβλεπόμενης από τον νόμο προθεσμίας._x000D_
_x000D_
Η εν λόγω κοινή υπουργική απόφαση, η οποία αναμένεται να δημοσιευτεί το αμέσως προσεχές διάστημα στην «Εφημερίδα της Κυβερνήσεως» ώστε να ξεκινήσει η ισχύς της, ρυθμίζει ουσιαστικά διαδικαστικά θέματα, προκειμένου να διευκολυνθούν οι οφειλέτες που θέλουν να ενταχθούν στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών._x000D_
_x000D_
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ΚΥΑ, οι οφειλέτες εκκρεμών αιτήσεων έχουν τη δυνατότητα να διορθώσουν και να συμπληρώσουν την αρχική αίτηση που έχουν υποβάλλει για ένταξή τους στον Μηχανισμό ή μπορούν να ζητήσουν τη διαγραφή της αίτησης και την επανυποβολή της, προκειμένου να συμπεριληφθούν οφειλές που δημιουργήθηκαν το 2017._x000D_
Με βάση το σχέδιο της ΚΥΑ ρυθμίζονται τα παρακάτω θέματα:_x000D_
_x000D_
Συμπλήρωση στοιχείων – διόρθωση σφαλμάτων_x000D_

    _x000D_

  • Τα στοιχεία της αίτησης μπορούν να συμπληρωθούν εφόσον σχετική έλλειψη διαπιστωθεί από τον οφειλέτη, τον συντονιστή ή συμμετέχοντα πιστωτή, μέχρι την ολοκλήρωση της προθεσμίας της.
  • _x000D_

  • Για τη σχετική έλλειψη, εφόσον διαπιστωθεί από τον οφειλέτη ή συμμετέχοντα πιστωτή, ενημερώνεται ο συντονιστής, ο οποίος τάσσει προθεσμία 10 ημερών για τη συμπλήρωση της έλλειψης από τον υπόχρεο, εκτός εάν η έλλειψη συνίσταται σε μη συνυποβολή συνοφειλέτη, οπότε η προθεσμία ορίζεται σε 20 ημέρες.
  • _x000D_

  • Με την ίδια διαδικασία και εντός της ίδιας προθεσμίας μπορεί να γίνει διόρθωση τυχόν σφαλμάτων της αίτησης που εντοπίζονται από τον οφειλέτη, τον συντονιστή ή συμμετέχοντα πιστωτή.
  • _x000D_

_x000D_
Διαδικασία εξέτασης αιτημάτων παράτασης_x000D_
Σε οποιοδήποτε χρονικό σημείο της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, τα εμπλεκόμενα μέρη (οφειλέτης, συμμετέχοντες πιστωτές, εμπειρογνώμονας) μπορούν να υποβάλουν αίτημα παράτασης της προβλεπόμενης από το νόμο προθεσμίας. Το αίτημα περιλαμβάνει:_x000D_
_x000D_
α) τη συγκεκριμένη ενέργεια για την προθεσμία της οποίας ζητείται παράταση._x000D_
β) τον χρόνο παράτασης, και_x000D_
γ) την αιτιολογία της παράτασης, η οποία θα πρέπει να συνοδεύεται από σχετικά αποδεικτικά έγγραφα._x000D_
_x000D_
Δυνατότητα διαγραφής της αίτησης και επανυποβολής της_x000D_
Εάν, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας και μέχρι την κατάθεση των αντιπροτάσεων από τους πιστωτές, διαπιστωθεί ότι στην αίτηση υπάρχουν ελλείψεις ή σφάλματα, τα οποία κατά τον χρόνο διαπίστωσής τους δεν μπορούν να διορθωθούν με εισαγωγή των στοιχείων ή/και τροποποίηση αυτών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών, ο οφειλέτης, κατόπιν σχετικού γραπτού του αιτήματος προς την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, έχει τη δυνατότητα διαγραφής της αίτησής του με ταυτόχρονη επανυποβολή της στην ηλεκτρονική πλατφόρμα._x000D_

    _x000D_

  • Η διαγραφή της αίτησης δεν συνεπάγεται την απώλεια των βασικών στοιχείων του αιτούντος (ΑΦΜ, επωνυμία, διεύθυνση) τα οποία εξακολουθούν να τηρούνται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ούτε του μοναδικού αριθμού που έχει λάβει η αίτηση, ο οποίος εξακολουθεί να συνοδεύει την αίτηση και μετά την επανυποβολή αυτής.
  • _x000D_

  • Ο συντονιστής, μόλις λάβει γνώση των ελλείψεων ή σφαλμάτων, και σε κάθε περίπτωση χωρίς να προβεί στη σύνταξη του πρακτικού αποτυχίας της διαδικασίας, ενημερώνει τον οφειλέτη, με κοινοποίηση στους πιστωτές, για την ύπαρξη των ως άνω ελλείψεων ή σφαλμάτων, και καλεί τον οφειλέτη να προβεί εντός 10 ημερών στην αποστολή αιτήματος διαγραφής της αίτησης και επανυποβολής της.
  • _x000D_

  • Ο οφειλέτης πρέπει εντός της άνω προθεσμίας να υποβάλει σχετικό γραπτό αίτημα στην ΕΓΔΙΧ, η οποία εκδίδει απόφαση περί της μη ύπαρξης δυνατότητας διόρθωσης του σφάλματος ή/και των ελλείψεων με άλλον τρόπο και αποφασίζει τη διαγραφή της αίτησης και επανυποβολή της, δύναται δε να τάξει, κατά την εύλογη κρίση της, προθεσμία στον οφειλέτη για τη διαγραφή και επανυποβολή της.
  • _x000D_

  • Με την ίδια διαδικασία οι οφειλέτες εκκρεμών αιτήσεων μπορούν να ζητήσουν τη διαγραφή της αίτησης και την επανυποβολή αυτής, προκειμένου να συμπεριληφθούν οφειλές, οι οποίες καθίστανται επιδεκτικές ρύθμισης, δηλαδή οφειλές που γεννήθηκαν έως την 31η Δεκεμβρίου του 2017.
  • _x000D_

  • Σε περίπτωση διαγραφής και επανυποβολής της αίτησης η διαδικασία επανεκκινείται με τον εκ νέου έλεγχο της πληρότητας της αίτησης από τον συντονιστή.
  • _x000D_

_x000D_
Νέες προθεσμίες_x000D_
Η ολοκλήρωση ελέγχου πληρότητας της αίτησης και των συνοδευτικών εγγράφων από τον συντονιστή διενεργείται εντός 10 ημερών από την αποδοχή του διορισμού του. Ο έλεγχος του απαιτούμενου ποσοστού της απαρτίας των συμμετεχόντων πιστωτών ολοκληρώνεται από τον συντονιστή εντός 5 ημερών από τη λήξη της 10ήμερης προθεσμίας από την κοινοποίηση της πρόσκλησης στους πιστωτές. Η προθεσμία πρόσκλησης των συμμετεχόντων πιστωτών σε ψηφοφορία επί της αρχικής πρότασης ρύθμισης του οφειλέτη ορίζεται σε 5 ημέρες από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αντιπροτάσεων. Για τη σύνταξη πρακτικού αποτυχίας από τον συντονιστή ορίζεται προθεσμία 10 ημερών από τη λήξη της προθεσμίας ψηφοφορίας._x000D_
_x000D_
Προθεσμία για την υποβολή πρόσθετων στοιχείων_x000D_
Η προθεσμία υποβολής των πρόσθετων δικαιολογητικών ορίζεται σε 5 ημέρες από την υποβολή του σχετικού αιτήματος προς τον οφειλέτη από το συμμετέχοντα πιστωτή. Η άρνηση του οφειλέτη να τα προσκομίσει, σε περίπτωση που αυτά ζητούνται από συμμετέχοντα πιστωτή που εκπροσωπεί ποσοστό συνολικών απαιτήσεων κατά του οφειλέτη μικρότερο του 25%, δύναται να εκφραστεί εντός της πενθήμερης αυτής προθεσμίας. Σε περίπτωση διαφωνίας, και εφόσον αποφασίσει την προσκόμιση η πλειοψηφία 60% των πιστωτών, τάσσεται στον οφειλέτη νέα προθεσμία προσκόμισης 5 ημερών από τη γνωστοποίηση σε αυτόν της σχετικής απόφασης της πλειοψηφίας, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Σε περίπτωση νέας άρνησης του οφειλέτη, η διαδικασία θεωρείται περαιωθείσα ως άκαρπη και ο συντονιστής συντάσσει πρακτικό αποτυχίας της διαδικασίας εντός 10 ημερών από την άρνηση του οφειλέτη._x000D_
_x000D_
Εκκρεμείς αιτήσεις και παραίτηση οφειλέτη_x000D_
Ο οφειλέτης σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας και έως το στάδιο λήξεως της ψηφοφορίας για την επίτευξη συμφωνίας αναδιάρθρωσης μπορεί να παραιτηθεί από την εκκρεμή αίτησή του για οποιονδήποτε λόγο. Κατόπιν, η ΕΓΔΙΧ προβαίνει σε αδρανοποίηση της αίτησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ωστόσο τα δεδομένα του οφειλέτη εξακολουθούν να τηρούνται για 3 έτη._x000D_
_x000D_
52 επιχειρήσεις ολοκλήρωσαν τη διαδικασία_x000D_
Μόνο 52 επιχειρήσεις έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους μέσω του Εξωδικαστικού Μηχανισμού στους πρώτους περίπου 11 μήνες λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας (3/8/2017-22/6/2018)._x000D_
_x000D_
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία λειτουργίας της πλατφόρμας, τη διαδικασία ρύθμισης ξεκίνησαν 32.086 επιχειρήσεις και από αυτές 6.113 πέρασαν επιτυχώς την επιλεξιμότητα και υποβλήθηκαν 1.158 αιτήσεις._x000D_
_x000D_
Από τις αιτήσεις που υποβλήθηκαν, οι 355 αφορούν σε διμερή διαπραγμάτευση και οι 803 σε διαπραγμάτευση με πολλαπλούς πιστωτές._x000D_
_x000D_
Βεβαίωση πληρότητας έχουν λάβει 529 επιχειρήσεις και για 333 έχει ξεκινήσει η διαπραγμάτευση με πολλαπλούς πιστωτές, ενώ για 52 ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες επιτυχώς και ρύθμισαν τα χρέη τους._x000D_
_x000D_
Σε ότι αφορά τα στοιχεία για τους ελεύθερους επαγγελματίες, 12.992 ξεκίνησαν τη διαδικασία, 7.688 πέρασαν την επιλεξιμότητα και έχουν υποβληθεί 1.309 αιτήσεις ρύθμισης._x000D_
_x000D_
Πηγή: Ναυτεμπορική[:]