Εξωδικαστικός (2η Ευκαιρία) – «Κούρεμα» χρεών έως 85% σε Δημόσιο, Τράπεζες

Σχολάζουσες κληρονομιές
Ξεκλειδώνει η αξιοποίηση χιλιάδων ακινήτων
16 Οκτωβρίου, 2025
Σχολάζουσες κληρονομιές
Ξεκλειδώνει η αξιοποίηση χιλιάδων ακινήτων
16 Οκτωβρίου, 2025
Δείτε τα όλα

Εξωδικαστικός (2η Ευκαιρία) – «Κούρεμα» χρεών έως 85% σε Δημόσιο, Τράπεζες

16/10/2025

Τη δυνατότητα να “κουρέψουν” τις οφειλές τους ακόμα και έως 85% έχουν ιδιώτες, νοικοκυριά και επιχειρήσεις “πατώντας” πάνω στους νόμους 4738/2020 και 5024/2023.

Ο νόμος 4738/2020 για τη «Ρύθμιση οφειλών και παροχή δεύτερης ευκαιρίας» δίνει τη δυνατότητα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις να διευθετήσουν όλες τις οφειλές τους, προς Δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία, τράπεζες, διαχειριστές δανείων και λοιπούς ιδιώτες πιστωτές. Εφαρμόζεται σε εναρμόνιση με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 1023/2019.

Εξωδικαστικός (2η Ευκαιρία), οι βελτιώσεις του νόμου 5024/2023:

1. Υποχρεωτικότητα στην αιτιολόγηση της απόρριψης πρότασης ρύθμισης. Τόσο οι πιστωτές όσο και οι οφειλέτες υποχρεούνται να αναρτούν στην πλατφόρμα τους λόγους της απόρριψης της πρότασης που παράγει αυτόματα ο αλγόριθμος. Με τον τρόπο αυτό, θα γίνεται συνειδητή διαχείριση των αιτήσεων, ενώ, η τυχόν άρνηση των χρηματοδοτικών φορέων σε πρόταση ρύθμισης θα τεκμηριώνεται από πλήρως αιτιολογημένες συνθήκες που αφορούν στον εκάστοτε οφειλέτη.

2. Δυνατότητα ένταξης μοναδικών οφειλών. Καταργείται ο περιορισμός του ποσοστού 90% ανά πιστωτή, δίνοντας τη δυνατότητα και σε οφειλέτες με μια και μόνη οφειλή άνω των 10.000 ευρώ προς τους χρηματοδοτικούς φορείς, όπως είναι τα νοικοκυριά με ένα στεγαστικό δάνειο, να ρυθμίσουν την οφειλή τους και να διασώσουν την περιουσία τους.

3. Δυνατότητα διατήρησης των ενήμερων ή ήδη ρυθμισμένων οφειλών στη πρόταση ρύθμισης που του προτείνεται, εφόσον το επιθυμεί ο οφειλέτης, υπό προϋποθέσεις.

4. Δυνατότητα ένταξης και σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που δεν επιδιώκουν οικονομικό σκοπό αλλά ασκούν οικονομική δραστηριότητα (νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα), προκειμένου να ρυθμίσουν τις οφειλές τους.

5. Δυνατότητα ρύθμισης των οφειλών υπέρ τρίτων (όπως είναι οι οφειλές σε δήμους κ.λ.π), που εισπράττονται από τη φορολογική διοίκηση.

6. Συναίνεση των μικροπιστωτών στην πρόταση ρύθμισης, όταν δεν έχουν καμία εξασφάλιση, υπό προϋποθέσεις.

7. Τροποποίηση διαδικασίας διαμεσολάβησης με τους χρηματοδοτικούς φορείς προς όφελος του οφειλέτη.

8. Διαγραφή σε ποσοστό 100% των τόκων της ρύθμισης που αντιστοιχούν στις μελλοντικές δόσεις για το Δημόσιο, σε περίπτωση προεξόφλησης αυτών. (Σε περίπτωση ολικής προεξόφλησης της ρύθμισης, με καταβολή από τον οφειλέτη ή συμψηφισμό ή από απόδοση κατασχέσεων ή από παρακράτηση, χορηγείται έκπτωση στο σύνολο των ανεξόφλητων τόκων καταβολής που έχουν υπολογιστεί και, σύμφωνα με το υπολογιστικό εργαλείο του άρθρου 71, αντιστοιχούν στις δόσεις της ρύθμισης που προεξοφλούνται).

9. Μείωση του επιτοκίου ρύθμισης οφειλών, και μετατροπή του από κυμαινόμενο σε σταθερό, με Κοινή Υπουργική Απόφαση, της οποίας η υπογραφή έχει δρομολογηθεί, κατ’ εξουσιοδότηση του νόμου. Πλέον, το νέο επιτόκιο της ρύθμισης των οφειλών προς το Δημόσιο διαμορφώνεται σε 3% σταθερό, από Euribor συν 5 ποσοστιαίες μονάδες που ήταν μέχρι σήμερα. Μάλιστα, τόσο η κατάργηση της ποινής προεξόφλησης όσο και η μείωση του επιτοκίου, καταλαμβάνουν για το μέλλον και τις ήδη επιτευχθείσες ρυθμίσεις μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού.

Η BOXmind επιδεικνύοντας διαχρονικά αξιοπιστία και συνέπεια στοχεύει στην ικανοποίηση των αναγκών των πελατών της, δημιουργώντας υπεραξία με την εμπειρία και την εξειδίκευσή της, αποτελώντας κορυφαία επιλογή για κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να εξελιχθεί και να αναπτυχθεί βιώσιμα.